Aranżacja wnętrz
Architektura nowoczesnych wnetrz

Posts Tagged ‘szafa narożna’

Sila pociagowa sredniego konia roboczego

Posted in Uncategorized  by admin
July 10th, 2016

Dla wewnętrznych robót w gospodarstwie wykorzystywany jest najczęściej zaprzęg jednokonny. Nośność takiego zaprzęgu waha się najczęściej w granicach od 400 do 500 kg przy szybkości przewożenia równej 1,0-1,9 misek. Siła pociągowa średniego konia roboczego wynosi 50 do 55 kg. Wozy konne mogą być jedno- lub parokonne. Najbardziej są rozpowszechnione uniwersalne, jednokonne wozy OCh-l i OCh-2 oraz parokonny wóz PCh-2 . Wozy jednokonne mają prawie zawsze jednakową konstrukcję i składają się z przedniego półwozia (przodka), tylnego półwozia i rozwory (belki środkowej). Po ustawieniu skrzyni na podwoziu wóz może służyć do przewożenia takich ładunków, jak ziarno, ziemiopłody itp ; przy zastosowaniu drabin można nim przewozić ładunki o dużej objętości, jak siano i słoma; do przewożenia długich ładunków odsuwa się tylne pół wozie od przodka za pomocą rozwory. Do takiego wozu można przymocować jeden dyszel skutkiem czego zamieni się go na wóz parokonny. Zaletą wozu OCh-2 (w porównaniu z OCh-l) jest jego duża zwrotność i większa szerokość obręczy kół, dlatego też używany on jest najczęściej w lesisto-błotnistych okolicach ZSRR (Białorusi i w licznych zachodnich rejonach). Przednie i tylne osie tych wozów są jednakowe. Czopy ich są stożkowe i posiadają przy podstawie pierścienie oporowe i talerze z blachy, które zabezpieczają od przedostawania się do łożyska piasku lub śmieci. Końce czopów są nagwintowane, aby można było nakrętką zabezpieczyć koło przed spadaniem z czopa. Koła są zaopatrzone w żeliwne, stożkowe łożyska (tuleje) z rowkami do smaru. W razie zużycia łożyska łatwo dają się wymienić na nowe. [hasła pokrewne: szafa narożna, szafy na wymiar, szafy przesuwne ]

Comments Off

Posts Tagged ‘szafa narożna’

Sila pociagowa sredniego konia roboczego

Posted in Uncategorized  by admin
July 10th, 2016

Na wóz parokonny OCh-2 można założyć drabiny, skrzynie; można również rozsunąć go dla przewożenia długich ładunków. Jego półwozie przednie (przodek) posiada dwie śnice, do których przymocowany jest zawiasowo dyszel i hak zaprzęgowy dla przyczepienia wagi z orczykami. Do tylnych końców śnic jest umocowana poprzeczna belka drewniana, dzięki której osiąga się usztywnienie przedniego półwozia. Podstawowe dane dotyczące paro- konnego wozu PCh-2 . Obsługa wozu konnego polega na codziennym smarowaniu tulei kół oraz na okresowym przeglądzie i ewentualnym dokręcaniu wszystkich śrub. Osłabione na skutek zużycia żelazne obręcze kół należy oddać do kuźni celem przekucia, a zużyte tuleje kół należy wymienić na nowe. Wózki elektryczne (elektrokary) są używane w większych, zelektryfikowanych gospodarstwach, w których dobowy potok ładunkowy przewyższa 15-20 ton. Nośność wózka elektrycznego wynosi 0,5 do 3 ton. Wózki te poruszaj ą się za pomocą silnika elektrycznego i posiadaj ą małą platformę dla obsługującego człowieka . [podobne: ,szafa narożna, szafy na wymiar, szafy przesuwne ]

Comments Off

« Previous Entries